Gadżety reklamowe jako narzędzie identyfikacji wizualnej

Identyfikacja wizualna to coś, o co każda firma powinna zadbać, by odnieść sukces na rynku. Pod tym pojęciem kryje się zestaw symboli, narzędzi (przedmiotów) i działań, dzięki którym przedsiębiorstwo wyróżnia się na tle konkurencji, jest kojarzone, rozpoznawane przez odbiorców, otoczenie - potencjalnych klientów.

Identyfikacja wizualna służy kreowaniu marki, wizerunku firmy (albo/ i marki produktu) na rynku. Do podstawowych elementów identyfikacji należy logo, czyli graficzny znak firmowy. Wśród wykorzystywanych do celów identyfikacyjnych środków są gadżety reklamowe, na których umieszcza się logo.

Z marketingowego punktu widzenia struktura wizerunku musi być spójna. Oznacza to, że wszystkie przedmioty, gadżety, narzędzia promocyjne używane przez pracowników przedsiębiorstwa w kontaktach z otoczeniem powinny mieć te same barwy i znak firmowy. Innymi słowy identyfikacja musi być spójna, gdyż w przeciwnym razie jest niewiarygodna.

Wizerunek podmiotu buduje się na wiele sposobów. Jednym z nich są gadżety, czyli rzeczy, urządzenia z reguły o użytecznym charakterze, np. parasolki, koszulki, smycze, długopisy, torby zakupowe, czapeczki, pamięci USB (pendrive'y), teczki, skoroszyty, breloki. Gadżety pełnią jednocześnie funkcje promocyjne (informują o istnieniu marki, przedstawiają jej zalety, przydatność) i reklamowe (zachęcają do skorzystania z oferty).